Μυθικισμός και Θ. Μάρας

Posted by Μηνάς Παπαγεωργίου On 12:16

Η ιστοσελίδα του 1ου Πανελλαδικού Συνεδρίου για τον Μυθικισμό (Αθήνα, 2016)


Ανακοινώθηκε σήμερα η επίσημη ιστοσελίδα του 1ου Πανελλαδικού Συνεδρίου για τον Μυθικισμό, που πρόκειται να λάβει χώρα στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2016 στην Αθήνα. Πρόκειται για το www.mythcon.gr, στο οποίο και έχετε τη δυνατότητα να αναγνώσετε τα θέματα των ομιλιών της ελπιδοφόρας αυτής επερχόμενης εκδήλωσης.
Ανάμεσα σε αυτές θα βρείτε και τη δική μου που φέρει τον τίτλο "Ο Μυθικισμός στο έργο του Θωμά Μάρα". Πρόκειται για ένα θέμα λιγότερο "λαμπερό" σε σχέση με άλλες ομιλίες του Συνεδρίου, πλην όμως αρκετά ουσιώδες, μιας και αναδεικνύει άγνωστες πτυχές της ιστορίας των Μυθικιστικών ιδεών στη χώρα μας. 
Ακολουθεί η περίληψη της ομιλίας μου στο 1ο Πανελλαδικό Μυθικιστικό Συνέδριο: 

Η έκδοση του βιβλίου του «Οι Αντιφάσεις της Καινής Διαθήκης» (Δίβρης, 1979) προκάλεσε σφοδρότατες αντιδράσεις. Στις αρχές του 1980, ο συγγραφέας Θωμάς Μάρας βρέθηκε στο δικαστήριο κυνηγημένος από εκκλησιαστικές οργανώσεις, αντιμετωπίζοντας, ανάμεσα στα άλλα, την κατηγορία της βλασφημίας. Είναι ελάχιστα γνωστό πως οι πρώτες 65 σελίδες της εισαγωγής του βιβλίου του Μάρα (και περίπου το 20% της συνολικής του έκτασης) αποτελούν μία εκτεταμένη παράθεση και υποστήριξη των Μυθικιστικών θέσεων μέχρι την εποχή του. Η παρούσα εργασία φιλοδοξεί να καταστεί ένα απαραίτητο και αναλυτικό συμπλήρωμα του κεφαλαίου «Οι Μυθικιστικές ιδέες στην Ελλάδα» που περιλαμβάνεται στο βιβλίο του Μ. Παπαγεωργίου «Το πρόβλημα της ιστορικότητας του Ιησού: Το ρεύμα των Μυθικιστών» (Δαιδάλεος, 2013). Συγκεκριμένα θα γνωστοποιηθούν: α) Η φύση του πληροφοριακού υλικού για τον Μυθικισμό που παραθέτει ο Μάρας στο έργο του. β) Τα δημοσιεύματα των εφημερίδων της εποχής που αναφέρονται στη δίκη για το βιβλίο γ) Τα αποτελέσματα της έρευνας που προέκυψαν από τις υποσημειώσεις στην εισαγωγή του βιβλίου του Μάρα και που έφεραν στο φως νέα, παλαιότερα από την εποχή του στοιχεία για τον Μυθικισμό στην Ελλάδα, αρχειακής -και όχι μόνον- σημασίας.  

0 comments

Post a Comment